Ekat jouluvalmistelut - Karjalanpiirakat

Heipä hei, jotenkin tuo joulu rupeaa olemaan mielessä pikkuhiljaa ja joitain valmisteluja tässä on jo tehtykin. En ole muuten IKINÄ nähnyt tähän aikaa vuodesta niin paljon joulu(kausi)valoja kuin tänä vuonna olen nähnyt, oletteko tehneet samaa havaintoa? Itse olen kokenut olevani usein ensimmäisten joukossa, kun isäinpäivän tienoilla olen valot viritellyt. Nyt olen jo lokakuun puolella nähnyt useat kymmenet viritellyt valot pihoilla. Kiva toisaalta, että tulee valoa pimeyteen.

 Instassa joku oli tehnyt karjalanpiirakoita ja sain inspiraation samaan hommaan pitkästä aikaa. Karjalanpiirakat eivät meillä ole joulun pöytään kuuluneet, mutta nytpä päätin leipaista (mikä sana..!) itse noita herkkuja nimenomaan jouluksi. Olen vuosia sitten tehnytkin karjalanpiirakoita ja jopa pulikka löytyy laatikosta. Vaikeitahan ne eivät sinällään ole ja raaka-aineet ovat lähes ilmaisia. Pikkuisen työläitä ovat, mutta lopputulos palkitsee, trust me! Puuro kannattaa keittää jo edellisenä päivänä, jos mahdollista, niin sekin jo nopeuttaa hommaa kummasti. Laitoin pakastimeen suurimman osan, mutta katsotaan nyt, paljonko niitä jouluun asti säilyy:)

Tein piirakat tällä Valion ohjeella.





2 kommenttia

  1. Oi, karjalanpiirakat on niin hyviä. Mummu piirakoita aina leipoi, itse vaan en ole oppinut/opetellut.
    Mukavaa alkavaa viikkoa! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harvoin niitä itsekään teen, taisi olla kolmas kerta. Mutta useammin pitäisi ehdottomasti, on ne niin hyviä:)

      Poista

Kiva kun kävit, jätä kommentti!